Zespół Renault po pierwszym teście z Jerome D’Ambrosio jest bardzo zadowolony z Belga, który wczoraj sprawdzał bolid Virgin Racing. D’Ambrosio tuż po przerwie obiadowej na swoim szybkim okrążeniu stracił kontrolę nad R30, jednak w późniejszej części dnia, pod sam koniec sesji był wstanie ponownie pokazać szybkość, wykręcając drugi czas dnia.
Jerome D’Ambrosio„Ogólnie to był fantastyczny dzień. Oczywiście miałem już wcześniej doświadczenie z Formułą 1, ale tu po raz pierwszy spędziłem pełny dzień w bolidzie, więc to duży krok dla mnie. Przywyknięcie do nowego bolidu zawsze zajmuje trochę czasu, ale szybko poczułem się dobrze w R30, a my znaleźliśmy dobry balans dość wcześnie. Jestem zadowolony z tego jak potoczyły się sprawy dzisiaj i muszę podziękować wszystkim inżynierom, mechanikom i całemu zespołowi, który mi dzisiaj pomagał. Praca z tymi ludźmi była naprawdę świetnym doświadczeniem.”
Alan Peramne, główny inżynier
„Dzisiaj po raz pierwszy sprawdzaliśmy Jerome i udało nam się wykonać trochę produktywnej pracy. Poprawiał się z każdym przejazdem i pokazał bardzo mocne tempo pod koniec dnia. Podobnie jak wczoraj, rozpoczynaliśmy dzień od pracy nad aerodynamiką, a potem skupiliśmy się na programie dotyczącym ustawień zawieszenia. Jesteśmy pod wrażeniem Jerome zarówno, gdy jest on w bolidzie, jak i po za nim. Jego wsparcie było doskonałe: jest bardzo precyzyjny, jeżeli chodzi o bolid i wie, czego potrzebuje, aby być szybszym.”
17.11.2010 15:47
0
Tuz po przerwie obiadowej stracił kontrolę nad R30.... To nie testują jeszcze nowego R31? Ktoś pisał wcześniej, że zajęli się już w większości testami nowych bolidów? I ciekawe, co i ile zjadł, że mu się środek ciężkości zmienił?:))
17.11.2010 15:49
0
Może to będzie zastępca Petrova, jak się okaże, że robi dobre czasy i nie rozbija co drugi przejazd bolidu?
17.11.2010 15:49
0
R31 dopiero w lutym wyjedzie na tor. Teraz moga co najwyzej sprawdzac poszczegolne czesci pod nowa bryke dla Roberta, ale mlodzi za wiele nie porownaja, wiec...
17.11.2010 15:50
0
trudno coś z tego rokować. więcej będzie wiadomo po testach Roberta. ale póki co, pierwsze wrażenie - bardzo pozytywne. jeśliby Renault uwolniło się od kasy rosyjskiej i nie musiało głaskać Pietrka, nowy kandydat za kółko jest jak znalazł. kto wie czy nie byłby lepszy od Rosjanina.
17.11.2010 15:54
0
Zal mi renault widac ze d`ambrosio jest lepszy od pietrowa to oni na ruska stawiaja KASA KASA i jeszcze raz KASA
17.11.2010 16:17
0
d'Ambrosio liczy na angaż w VR. Jeśli się tam pojawi to będzie fajnie. Na jazdę w Renault nie ma co liczyć
17.11.2010 16:23
0
Ambrosio pojechał szybko ciekawe czego to była sprawa czy warunkow cz ambrosio jest taki dobry czy czesci do r31 sa juz takie dobre oby do 3
17.11.2010 16:24
0
Może obu Rosjan upchną do Marussi VR, to zwolni się miejsce dla niego. Czy to on przypadkiem nie był w Poznaniu w tym roku z Robertem?
17.11.2010 16:34
0
Tak on byl z Robertem.
17.11.2010 19:09
0
Spokojnie to tylko testy a my niewiemy co zespoły testują i z jaką wagą bolidów ,do tego tor z każdym okrążeniem jest coraz bardziej nagumowany i żeby można było porównać te czasy z czasami Vetela czy Kubicy to i oni dziś by też musieli testować tymi samymi bolidami. Więc właściwie te wyniki są przeznaczone tylko dla zespołów testujących . Wystarczy porównać czasy Aljoszyna i D Ambrosio gdzie różnica czasu jest okolo 3,2 sek ,więc to jak Lotus i RBR by się ścigało i niewierze ,że taka przepaść może dzielić kierowców jadących tym samym bolidem więc nienakręcajmy się tak.
17.11.2010 19:53
0
Jakie części do RW31? ;) Nic nowego do bolidu nie włożono. Ci ciekawe zdjęto z niego F-duct (już wczoraj), a dzisiaj dodatkowo testowano bolid bez górnego płata tylnego skrzydła. Strzelam, że może mieć to coś wspólnego z przyszłorocznymi ruchomymi tylnymi skrzydłami. Jeszcze nie wiadomo, czy na 100% ten punkt wejdzie do regulaminu (moim zdaniem to kiepski pomysł, bo daje sztuczną przewagę kierowcy, a drugiemu uniemożliwia obronę), ale jakieś testy można wykonać - np. co się stanie, gdy skrzydło zablokuje się w pozycji niskiego docisku. A może chcą porównywać opory wygaszonego tylnego skrzydła z... brakiem tylnego skrzydła :D Jakieś dane do kalibracji tunelu aero lub CFD. Ciężko ocenić. W każdym razie na zdjęciach nie było widać żadnej nowej części aero... Dobre czasy są wynikiem większego nagumowania toru i zasługą samego kierowcy, który po prostu musi być naprawdę niezły. Niestety Pietrov prawdopodobnie zostanie :/
17.11.2010 20:22
0
I belgiem zainteresują się inni, może Williams, czy Force India, a ten w następnym sezonie pokaże plecy Pietrowowi w Reni z całą jej putinadą.
17.11.2010 20:55
0
Skoro Boulier taki zadowolonu z D'Ambrosio, to dlaczego nie nominuje go na partnera Kubicy na przyszły sezon??? ..... Ach tak !! Woli wepchnąć go w Marussia Virgin i zatrzymać miernego Witka. Coś mam wrażenie, że skoro już tak skłaniają się w stronę rosyyjskich rubli, to może opcja Alieszyna jest tym wyjściem?? Nie przykładam większej wagi do tych testów rookie ale z tego co widziałem na fotach, to Mikchail ?(czy jak on tam ma na imię) ma taki błysk w oczach, którego brak u Witka. Wiem, że po fotach trudno cokolwiek wyrokować .... ale kto wie ??
17.11.2010 21:25
0
Panowie ,kiedy Robert będzie testował ?
17.11.2010 22:04
0
14 Jaro75 Kubica przetestuje opny 18.11 i 19.11
17.11.2010 22:06
0
"15" Dzięki :)) Pozdrawiam.
17.11.2010 22:25
0
16 NO problem ,jest to info z WP na innych portalach podaja daty 19.11 i 20.11
17.11.2010 22:34
0
Z tego co ja wiem, to testy opon Pirelli odbędą się w piątek i w sobotę ;)
17.11.2010 22:53
0
no bo daty 19.11 i 20.11 sa prawdziwe;d
17.11.2010 23:00
0
Testy nowych opon są w piątek i w sobotę. Fajnie, że dali dwa dni Kubicy, bo większość teamów oddaje po jednym dniu do dyspozycji każdemu kierowcy. Wyjątkiem jest tu chyba tylko Renault i Red Bull - ale w tym drugim przypadku Webber ma zaplanowaną operację (śruby mu chyba wyciągać będą z nogi), choć oczywiście rodzi to też plotki ;) Co do Pietrova, to zdaje się przynosi do teamu 15 mln €. Na pewnym technicznym forum przeczytałem, że tegoroczny budżet Renault wynosił prawdopodobnie ok. 105 mln €. Innymi słowy przyniósł 1/7 pieniędzy, którymi dysponował zespół - jest to (niestety) jakiś argument. Warto też dodać, że jeśli powyższe liczby oraz plotki o przejęciu części akcji zespołu przez Proton są prawdziwe, to w przyszłym roku team Kubicy będzie miał sporo wyższe środki. Z owych plotek wynika bowiem, że Grupa Lotus miałaby przez 5 lat wykładać w każdym sezonie 30 mln €. Renault daje tylko darmowe silniki (ok. 5 mln €), więc z prostej matematyki (105 + 30 - 5 = 130) wynika, że to prawie 1/4 obecnie dostępnych funduszy.
17.11.2010 23:02
0
€ - ten kod to był oryginalnie znaczek Euro. Skrypt forum go przerobił na to cudo ;)
18.11.2010 01:05
0
Renault powinno zrobić kilka testów między Vitkiem i D`Ambrosio i wybrać najlepszego kierowcę u boku Roberta bez względu na kasę, jesli Grupa Proton podpisze kontrakt to z tego co pisze 20. mitch to i taki będą 15mln.eur. do pszodu jesli wyleją Witka. Jeden dobry wyścig i to ostatni w sezonie niemoże posłużyć jako przewaga bez bespośredniego pojedynku. wypuszczają Vitkai D`ambrosio w tych samych bolidach w kilku testach i wybierają najlepszego. Vitek powinien wygrać wszystkie testy z D`ambrosio, jeśli jeśli D`ambrosio wygrałby w 3/4 testach z Vitkiem, ja wziołbym D`ambrosio jako partnera Roberta.
18.11.2010 01:11
0
Ciekawe jjak wypadną testy opon Pirreli i jak sprawdzą się w całym sezonie. oby nierobili super wytrzymałych mieszanek by można było 48 okrążeń przejechać na tej samej gumie, więcej walki w boksach.
18.11.2010 01:15
0
A jeśli hodzi o gumę to gdzie się podziewa Walerus, albo ja nie czytam nieczytam wszystkich komentarzy albo sie nie odzywa "dobra guma nie jest zła" to jego znak. Walerus Szacun
18.11.2010 06:17
0
biorąc pod uwagę mechaników renault to lepiej żeby opony byly takie żeby nie trzeba w ogóle zjeżdżać (joke)
18.11.2010 08:04
0
Tu nie chodzi tylko o fundusze jakie sam daje PETROV. Oni mają nadzieję na więcej sponsorów z Rosji. Oni chcą zarobić, zyskać na tym chyba jak każdy inny team. Nie zwolnią Petrova, nawet jeśli D'Ambrossio jest od niego o niebo lepszy. Oni wiedzą doskonale, ile ruski mogą wnieść pieniędzy, wycwanili się no i zatrudnili miernego Petrova. Zresztą patrząc w przyszłość Renault nie miało w ostatnich latach szczęścia do kierowców.. Nelson Piquet i Romain Grosjean to też nie było nic lepszego od Petrova. Oni raczej na pewno takiego budżetu nie przynosili do teamu, więc Petrov jest im na rękę jak najbardziej. To, że nadal nie podpisali kontraktu z rosjaninem to tylko świetna gra, stawiają go pod presją a sponsorzy coraz bardziej będą walić drzwiami i oknami. Wkrótce podpiszą z nim kontrakt, a te śpiewki o Raikkonenie czy o Hulkenbergu to bzdura i kolejna gra. Mam tylko nadzieję, że mają odpowiednie fundusze i ludzi, którzy dobrze je wykorzystają i zbudują R31, które będzie mogło wygrywać z Kubicą na pokładzie. Pozdrawiam ;)
18.11.2010 09:17
0
@ 22. HarryPioter - ale tak nie można liczyć, że 30 da Proton, minus 15 wpisowego Pietrowa da Renault 15 baniek na czysto. Zwróć uwagę na reklamy na bolidzie, które pojawiły się podczas różnych GP. Myślisz, że stocznia z Wyborga będzie chciała się reklamować gdy w bolidzie usiądzie Kubek i jakiś młody Belg? :) Tak samo z innymi sponsorami - gdyby tak gazprom wrzucił ogromną kasę dzięki, której Kubica mógł walczyć o "miszcza" to 2gim kierowcą mógłby i sam pies Putina zostać :D
18.11.2010 09:55
0
No cóż-wyczytałem na innym serwisie,że Boiler tak się zachwycił jazdą Pietrova w Abu Zabi,że w wywiadzie powiedział,że generalnie szanse Pietrova są bardziej pozytywne niż negatywne a szanse na kogoś innego są nikłe
18.11.2010 09:58
0
@28. ebbpp: racja, to niestety tylko kwestia czasu. Po prostu dostają tylke kasy bezpośrednio od "opiekunów" Petrova oraz sponsorów powiązanych z nim, że nawet jakby rozbijał regularnie bolid co wyści na pierwszym okrążeniu to będzie dalej jeździł. Renault położyło laskę na mistrzostwie konstruktorów i skupi sie na końcowym podium Roberta w sezonie 2011. Trzecie miejsce będzie ich celem. Chociaż, kto wie?
18.11.2010 13:27
0
Obawiam się czy nie uczestniczymy w jakimś szoł pod tytułem F1, bo coś dziwnie w ostatnim wyścigu kierowcy jeździli, ci co słabo jechali zaczeli jechać a ci co dobrze jeżdzili nagle nie mogli wyprzedzić.
18.11.2010 19:07
0
WITJA.koncz waść wstydu oszczedż. 2 dobre wyscigi na sezon to troche mało. no chyba ze 1/2 budzetu wniesiesz. Albo wreszcie zacznij jezdzić i wtedy złego słowa nie powiem.
18.11.2010 19:49
0
Niektórzy chyba nie rozumieją, że TO NIE PIENIĄDZE BUDUJĄ BOLID. Co z tego, że renault będzie miało kopiejki skoro żaden szanujący się konstruktor nie dołączy do zespołu gdzie jeździ destrukcyjny pay-driver, a tym bardziej po aferze w PIQ (która do usranej śmierci będzie się za renault ciągnąć). Cyrki ze sprzedawaniem udziałow i zmianami nazw na pewno nie wyjdą zespołowi na + Śmieszą mnie teksty typu: "Renault wie jak sie wygrywa", "Nie zapomnieli jak smakuje mistrzostwo" etc. Z mechanikami/konstruktorami jest jak z kierowcami - każdy chce być w zwycięskim zespole. Ze "zwycięskiego składu" z czasów majstra ALO zostało pewnie z 10% kadry.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się